Kondiloma akuminata (Anogenital siğiller)

Tanımı:

Kondilomlar, virus enfeksiyonu sonucu makat ve cinsel organ bölgesinde bulunan siğillerdir.  Bulaşıcıdırlar ve yayılırlar.  Büyüyebilirler ve kötü huylu dönüşüm de gösterebilirler. Gecikmeden tedavi edilmelidir.

Nedenleri:

-         Cinsel temas

-         Ortak havlu, çamaşır kullanımı

-         Sauna, hamam gibi ortamların korunmasız kullanımı

Belirtileri:

Yanma, kaşıntı ve kokulu akıntı oluşur. Makat içinde bulunursa, ağrı ve yabancı cisim hissi duyulur.

Tedavisi:

Özel solüsyonlar  sürülür veya merhem kullanarak iyileşme sağlanır. Ayrıca vücut direncini güçlendiren besin maddeleri tüketilir. Mutlaka partnerin de kontrol ve tedavi edilmesi gerekir.

Yetersiz tedavi veya yayılma durumunda, ameliyat edilir. Kliniğimizde, lokal veya bölgesel anestezi altında  kondilomlar diod lazeri ile temizlenir.

Resim galerisi için tıklayın

MAKAT HASTALIKLARI – KİMSENİN KONUŞMAK İSTEMEDİĞİ KONU   |   REKTUM (KALIN BAĞIRSAK UCUNUN) ANATOMİSİ   |   HEMOROİT ASLINDA NEDİR ?   |   HEMOROİT HASTALIĞI NASIL OLUŞUR ?   |   HEMOROİT HASTALIĞIN BELİRTİLERİ   |   UYGULANMAKTA OLAN HEMOROİT TEDAVİLERİ   |   PROKTOKLİNİK’TE TEDAVİLER NASIL YAPILIYOR ?   |   ANALFİSÜR   |   ANAL FİSTÜL / ANAL APSE   |   ANAL TROMBOZU   |   LİNEA DENTATA HASTALIKLARI   |   DERİ PARÇACIKLARI