5.  HEMOROİT HASTALIĞIN BELİRTİLERİ

Büyüklük ve belirtilerine göre hemoroit hastalığı 4 dereceye ayrılır.

1. derece

Hemoroitler ne görülür ne de ele gelir. Dışkılama sonrasında oluşan açık kırmızı kanamalar en önemli belirtisidir. Ağrılar oluşmaz, nadiren kaşıntı ve yabancı cisim hissi olabilir.

2. derece

Nodüller ıkınma sırasında dışa doğru çıkarlar, ama sonradan kendi kendine yerine geri kayarlar. Kanamalar görülür, ayrıca  kaşıntı, yanma, akıntı ve ağrı da oluşabilir.

3. derece

Nodüller kendiliğinden geri gitmez fakat itilerek tekrar yerlerine yerleştirilebilir. Hemoroit dokusunun sertleşmesi sonucunda kanamalar azalır çünkü doku yaralanmaya karşı daha dirençli olur. Ağrı, kaşıntı ve akıntılar artar ve buna bağlı olarak egzamalar gelişebilir. Meme içindeki toplar damarlarda kapanmalar (tromboz) meydana gelebilir ve son derece ağrılı olur.

4. derece

Bu safha sabitlenmiş anal prolaps olarak adlandırılır. Hemoroitler artık devamlı dışarıda kalırlar ve içeriye doğru yerleştirilemezler. Dışarıya sarkmış bağırsak kaplaması ( mukoza ) devamlı akıntıya neden olur ve egzama ve iltihaplanmalar gelişebilir. Kanamalar nadirdir ve bazen istemeyerek dışkı kaçırılabilir. Zaman içinde ülserleşme veya sıkışmaya bağlı doku boğulması görülebilir, bu durum ağrıları had safhaya çıkarır.

MAKAT HASTALIKLARI – KİMSENİN KONUŞMAK İSTEMEDİĞİ KONU   |   REKTUM (KALIN BAĞIRSAK UCUNUN) ANATOMİSİ   |   HEMOROİT ASLINDA NEDİR ?   |   HEMOROİT HASTALIĞI NASIL OLUŞUR ?   |   UYGULANMAKTA OLAN HEMOROİT TEDAVİLERİ   |   PROKTOKLİNİK’TE TEDAVİLER NASIL YAPILIYOR ?   |   ANALFİSÜR   |   ANAL FİSTÜL / ANAL APSE   |   ANAL TROMBOZU   |   LİNEA DENTATA HASTALIKLARI   |   DERİ PARÇACIKLARI   |   KONDİLOMLAR