8.  ANAL SSÜR

Tanımı:

Anal fissür anal derinin dikey şeklinde yırtılmasıdır. Genelde makattın ön ve arka kısmında oluşur. Uzun süreli yırtıklarda iç ve dış bölgede küçük meme şeklinde şişlikler meydana gelir ve genellikle hemoroit (basur) ile karıştırılır.

Makatın iç sfinkter kası büzüşür (sfinkter spazm) ve dışkılama esnasında tekrar yırtılmalara neden olur. Ayrıca kan dolaşımı engellenir ve dokuların beslenmesi önlenir: Bu nedenle yırtık iyileşmez ve kronikleşir (müzminleşir). Zaman içinde hemoroit oluşumu da kolaylaşır.

Nedenleri:

Sert dışkılama

Makat ve bağırsak iltihapları

Uzun süreli ishaller

Makat derinin zedelenmesi

Hemoroit (Basur) hastalığının eşliğinde

Belirtileri:

Makat derinin çok duyarlı olması nedeniyle, yırtık oluşumunda şiddetli ağrılar meydana gelir. Özellikle dışkılama sırasında fark edilir. Ayrıca damla şeklinde kanamalar, kaşıntı ve yanma hissi olur.

Belirtileri:

Tedavisi:

Tedavinin prensibi, kas spazmını azaltarak  yaranın iyileşmesini sağlamaktır. Kasın büzüşmesini yok eden kalsiyum bloker veya gliseriltrinitrat içeren merhemler, dilatatör (genişletme) veya botoks enjeksiyonu ygulanır. Tedavinin yetersiz kalması durumunda veya kronik fissürlerde ancak ameliyat ile iyileşme sağlanır. Tedavi edilmeyen fissürlerde apse ve fistülleşme gibi komplikasyonlar oluşabilir.

Kliniğimizde, diod lazeri kullanarak fissür iltihaplı bölgeler ve cilt parçası dahil komple temizlenir (lazer fissürektomi) ve büzüşmüş iç sfinkter kası parmak ile gevşetilir (sfinkterolizis). Diğer ameliyatlarda görülebilen dışkı tutamama gibi problemler oluşmaz.

Müdahale sonrası  sıcak oturma banyoları yapılır ve bölge duş ile temizlenir. Ayrıca kısa süre için ilaçlar ve merhem kullanılır.

Resim galerisi için tıklayın

MAKAT HASTALIKLARI – KİMSENİN KONUŞMAK İSTEMEDİĞİ KONU   |   REKTUM (KALIN BAĞIRSAK UCUNUN) ANATOMİSİ   |   HEMOROİT ASLINDA NEDİR ?   |   HEMOROİT HASTALIĞI NASIL OLUŞUR ?   |   HEMOROİT HASTALIĞIN BELİRTİLERİ   |   UYGULANMAKTA OLAN HEMOROİT TEDAVİLERİ   |   PROKTOKLİNİK’TE TEDAVİLER NASIL YAPILIYOR ?   |   ANAL FİSTÜL / ANAL APSE   |   ANAL TROMBOZU   |   LİNEA DENTATA HASTALIKLARI   |   DERİ PARÇACIKLARI   |   KONDİLOMLAR